Home office se stal trendem poslední doby. Zaměstnavatelé se k této formě pracovní náplně museli přiklonit, hygienická pravidla tomu tak chtěla. Nakonec se ale ukázalo, že je i tato forma práce v celku produktivní a že se jí zaměstnavatelé nemusí nijak obávat. Problémem však bylo to, že zapomínali na jednu věc, a sice na bezpečnost práce. Ano, i práce v kanceláři je pro pracovníky do jisté míry nebezpečná a i při ní mohou dojít k úrazu. Co je ale potřebné konkrétně dodržet?
Pokud se touto otázkou nechcete zabývat, obraťte se na firmu Extéria – poradce pro oblasti BOZP a PO. O zkušenostech s firmou se dočtete v recenzích a referencích na internetu.
Práce v kanceláři a rizika
Jak již bylo zmíněno, zaměstnavatelé si bohužel neuvědomovali, že i práce v kanceláři s sebou nese jistá rizika. Ta jsou v tomto případě viditelná, ale také neviditelná. I když se na první pohled může zdát, že člověk jenom sedí na židli a pracuje za počítačem, možností, jak si ublížit, je opravdu celá spousta.
Zatímco mezi viditelná rizika patří například zakopnutí, uklouznutí nebo pád na rovině či pád právě ze zmiňované kancelářské židle, neviditelnými riziky se myslí problémy se zrakem, které můžou nastat z důvodu neustálého sledování monitoru počítače, dále problémy s pohybovým ústrojím či psychická zátěž a stres. Syndrom karpálního tunelu je další neviditelné riziko, které se však může táhnout dlouhé měsíce, ne-li roky.
Zajistěte adekvátní podmínky pro bezpečnou práci
Úkolem každého zaměstnavatele je tedy zajistit, aby pracovní prostředí bylo bezpečné a aby se zde předcházelo zmiňovaným rizikům, kterých je, jak je výše uvedeno, víc než dost. Abyste minimalizovali ona rizika, soustřeďte se na školení BOZP a informujte zaměstnance o jejich povinnostech a nutnosti je dodržovat. Také investujte do kvalitních kancelářských židlí, jež budou dokonalou oporou. Informujte zaměstnance o bezpečné práci s elektrickými zařízeními a nepodceňujte v žádném případě ergonomii práce.