Zdaleka nejčastějším důvodem uspořádání tiskové konference bývá navázání vztahu s médii. Jinými slovy jde o efektivní nástroj, který umožňuje setkání s mnoha novináři současně. V rámci tiskovky je informujete o novém produktu, technologii či jiném zajímavém tématu. Ušetříte spoustu drahocenného času, než kdybyste se se všemi účastníky setkávali zvlášť. Počítejte však s tím, že příprava akce není snadná a většinou je lepší ji svěřit zkušeným odborníkům. Nechcete-li udělat zbytečnou chybu, držte se následujících doporučení.

Úspěch tiskové konference závisí na mnoha aspektech. Klíčem k úspěchu rozhodně není pouze vhodně zvolený pronájem sálu pro konferenci – naopak nesmíte podcenit množství zdánlivě nepodstatných detailů.

Atraktivní prostory nejen pro konference poskytuje Hotel Belvedere Praha

Tisková konference umožňuje pořadateli představení výrobku či služby. Zástupci médií mají možnost si vše „osahat“ a vyzkoušet. Zároveň dostávají prostor na otázky a pořadatel může přidat dodatečné informace, na které by mohl v tiskové zprávě zapomenout. Na druhou stranu je vhodné důkladně zvážit, zda má skutečně smysl – pokud jde o propagaci produktu pro úzkou cílovou skupinu, může být lepší individuální prezentace „mezi čtyřma očima“.

Taktéž není dobrý nápad zvát novináře na konferenci, pokud jste při veřejném vystoupení nervózní, případně se vám o daném tématu špatně mluví. Anebo si najměte profesionála, jehož prezentační a řečnické dovednosti jsou na dostatečné úrovni. A samozřejmě zvažte, zda je vaše téma dostatečně zajímavé.

Na co ještě byste měli myslet?

Pozvánky na konferenci rozešlete v předstihu, ale nikoliv příliš brzy (novináři jsou také jenom lidé, mohli by na datum zapomenout).

Zajistěte si odpovídající prostory s dostatečnou kapacitou. Pokud nejde o téma regionálního charakteru, pak se jako nejlepší volba jeví pronájem konferenčních prostor Praha.

V hotelu Belvedere jsou i prostory pro velké konference

Nezapomeňte zajistit občerstvení. Konference obvykle probíhají dopoledne a spousta lidí se ráno nestíhá nasnídat. Nechat novináře hladové je krajně rizikové.

Těsně před začátkem akce zkontrolujte funkčnost audiotechniky. Předejdete trapnému momentu, kdy budete před plným sálem ladit pískající mikrofon.


Jak bude reklama vypadat?
-
Kup si reklamu pod tímto článkem jen za 50 Kč
Zobrazit formulář pro nákup