Etikety a čárové kódy dnes najdeme v podstatě na veškerém zboží. Na potravinách, oblečení i zboží spotřebním. Jejich úkolem je v první řadě informovat.

Jaký je rozdíl mezi etiketou a čárovým kódem? Oba jsou nositeli informací. Zatímco čárové kódy primárně slouží obchodníkovi, etiketa spíše zákazníkovi.

Etiketa versus čárový kód

Čárový kód je prostředek pro automatizovaný sběr dat. Zakódovány v něm jsou základní informace o daném výrobku, jako jsou hmotnost, výrobce, číslo artiklu a podobně. Vyčíst z něj lze i zemi původu a výrobce konkrétního zboží. A spoustu dalších informací. Podobně jako z etikety, která zase musí obsahovat název potraviny, její složení, alergeny, hmotnost, výživové údaje, návod k použití, datum minimální trvanlivosti, nebo datum použitelnosti atd.

Na čem je tisknout?

Etikety i čárové kódy se tisknou na k tomu určených tiskárnách, ať již stolních, či průmyslových. Jejich výběr je třeba podřídit nejenom jejich rozměru, průměru dutinky a návinu kotouče. Důležitým hlediskem je rovněž typ materiálu, který budete značit.

PPL etikety a štítky

Zasílání balíků přes kurýrní služby (PPL, DPD, GLS, Česká pošta, Geis) se neobejde bez samolepicích PPL etiket určených pro přímý tepelný tisk bez barvicí pásky. Štítky a etikety PPL nejčastěji nacházejí své využití v rámci krátkodobého značení balíků či zboží. To je dáno omezenou životností termopapíru, který postupem času ztrácí na své kvalitě. Tyto samolepicí etikety i štítky jsou dostupné v kotoučích v různých návinech.

Etikety podle materiálu

Co se materiálu týče, PPL etikety se rozdělují na papírové a plastové. Ty jsou vhodné všude tam, kde by papírové etikety dlouho nevydržely, ať již se jedná o nadměrně vlhké, venkovní či výrobní prostory, popřípadě prostory, v nichž často dochází k častým změnám teplot. Pro potisk plastových etiket je možné použít TTR pryskyřičné pásky.